Effectief & Verbindend Communiceren
We kunnen enorm veel tijd en energie besparen door effectiever en verbindend op het werk te communiceren. Dit is het doel van verbindende communicatie. De drukke levens die we voor onszelf gecreëerd hebben, kunnen ons echter het idee geven dat het beter is om zaken snel af te handelen, om het allemaal maar voor elkaar te krijgen. Maar echt kort en snel zijn, kan alleen als je heel precies bent in je communicatie en de essentie zuiver weet over te brengen. Daarnaast is het van belang dat je verifieert of de ander je ook echt begrepen heeft. Veel tijd gaat anders verloren met het herhalen van standpunten over hetzelfde onderwerp dat iedere keer weer opnieuw besproken moet worden.
Randvoorwaarden
Effectief en Verbindend Communiceren vereist ook dat we de randvoorwaarden scheppen waardoor mensen vanuit vrije wil een bijdrage leveren en samenwerken. Om effectief en efficient te zijn is het noodzakelijk dat we het roddelen en klagen als een uiting van frustratie vervangen door transparantie en een open dialoog die waarde hecht aan het genereren van een diversiteit aan standpunten om zo tot een betere besluitvorming te komen.
Deze in-company training over effectieve en verbindende communicatie die zowel voor management als medewerkers kan worden gegeven wordt voor uw onderneming op maat gemaakt en beslaat 4 dagen (effectieve tijdsbelasting 6 uur p.d.) waarin bijvoorbeeld de volgende onderwerpen aan de orde kunnen komen. Door middel van op ervaring gerichte oefeningen krijgen deelnemers aan deze training een dieper inzicht en ontwikkelen zij hun vaardigheden inzake:
- Effectief en Verbindend Communiceren
- Bouwen aan een zakelijke relatie
- Vertrouwen is de sleutel tot de toekomst
- Teamwork
- Denkstijlen
- Actief luisteren
- Feedback
- Problemen waarderen
- Feiten bepalen
- Invloed gebruiken
- Rapport
- Lastige klanten
- Matchen, spiegelen en leiden
- Een professionele houding
- Transformatieve gesprekken
- Effectief management
Op basis van een eerste orienterend gesprek bepalen we samen de doelstellingen van het bedrijf en stemmen de training hier op af. U ontvangt vervolgens ter goedkeuring een offerte waarna we aan de slag gaan. Wilt u hier meer over weten, vul dan het contactformulier in en ik neem binnen 2 werkdagen contact met u op: klik hier.
Voor wie is deze training geschikt?
Deze training is geschikt voor medewerkers, managers en zelfstandig ondernemers op MBO/HBO-nivo en hoger die in een zakelijke omgeving of in contact met publiek werken en hun vaardigheden willen vergroten.
Wat gaan deelnemers leren?
– Effectief uitwisselen van informatie
– Beter invloed uitoefenen zodat je doelen bereikt
– Vertrouwen bouwen
– Professionele houding aannemen en vasthouden
– Klantvriendelijkheid
– Transparantie creeren
– Bijdragen aan een positieve sfeer op het werk
– Correcte feedback i.p.v. kritiek leveren
– Waardering uiten als sturingsinstrument
– Respectvolle confrontatie
– Bespreken, afspreken, aanspreken
Lees de ervaringen van deelnemers aan deze training in de rechter kolom op deze pagina!
Deze training is door KIWA geaccrediteerd voor schuldhulpverleners (12 PE vaardigheidspunten)
Deze training wordt zowel in-company als bij open inschrijving gegeven.
Kosten
ZAKELIJK
€ 900,- (inclusief handleiding koffie, thee en lunch).
ZZP
€ 675,- (inclusief handleiding koffie, thee en lunch).
IN-COMPANY
vraag een offerte aan.
Deze training is vrijgesteld van BTW.
Training / Workshop data
* Tenzij anders aangegeven is de tijd van 10 – 17 uur.